Makelaardij

Vier waardevolle tips uit onze roadshow communication automation

Afgelopen maand hebben we diverse workshops verzorgd door het land. Frans Kofflard en Boris Geheniau deelden kennis waarmee je in staan bent om mee te bewegen met de veranderende woningmarkt. We delen graag vier tips met je.

1. Breng de klantreis in kaart en bepaal waar je in kan haken

Door de klantreis stap voor stap in kaart te brengen, leer je waar je kan inhaken en hoe je echt toegevoegde waarde kan bieden. Resultaat: er ontstaat een postief beeld van je product of dienst, waardoor de klant voor jou kiest.

2. Volg deze basisregels

  • Je comunicatie is altijd persoonlijk en relevant.
  • Zorg dat je klant- en leadgegevens verzamelt op één centrale plek.
  • Verrijk de gegevens.
  • Gebruik een leadprogramma.

3. Maak gebruik van laaghangend fruit

  • Stuur een campagne naar je bestaande relaties op basis van de behoefte. Nodig ze bijvoorbeeld uit voor een vrijblijvende waardecheck van hun woning, of voor een besparingscheck van de nutsvoorzieningen.
  • Haak slim in op je bestaande processen. Bijvoorbeeld bij de aanvraag van een bezichtiging, of bij de aanvraag van een inverkoopnamegesprek.
  • Zorg voor geautomatiseerde opvolging.

4. Gebruik de standaard templates van DatHuis

Hoe communication automation in de praktijk werkt, kunnen we mooi laten zien met onze Nutsvoorzieningen App. Dit is een app die bezoekers van je site kunnen gebruiken om te zien of ze kunnen besparen op o.a. water, energie, televisie en internet. Sluiten ze een contract af, dan ontvang jij een commisie. Dankzij onze standaard templates hoef je zelf vrijwel niets te doen!

Na installatie van deze app, staan standaard een aantal templates voor je klaar. Een van deze templates stuurt direct een mail als een contact de tag “nutscampagne” toegekend krijgt. Om automatisch al je contacten uit te nodigen om een berekening te doen op jouw website, doe je simpelweg het volgende:

Stap 1

Activeer de Nutsvoorzieningen app als die nog niet actief is. Er worden direct een aantel templates geactiveerd. Laat deze aanstaan.

Stap 2

Importeer alle gewenste contacten in DatHuis onder de sectie Contacten. Via de Realworks app importeer je direct al je contacten uit Realworks.

Stap 3

Ken de tag “nutscampagne” toe aan alle gewenste contacten. Dit kan op elk gewenst moment via je lijst met contacten.

Hierna start automatisch de automation (flow) die alle contacten mailt met een uitnodiging om de berekening te doen.

Waardecheck

Een andere optie is om al je contacten (periodiek) uit te nodigen om een gratis waardecheck uit te laten voeren via jouw website. Dit is heel relevant in deze veranderende huizenmarkt, waardoor veel mensen dit zullen doen. Elk contact dat de check uitvoert is een waardevolle lead die je (automatisch) op kunt volgen.

Wil je aan de slag op basis van een persoonlijk advies? Plan dan 15 minuten in met Mario om jouw mogelijkheden te bespreken.

Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op via de chat, of bel tijdens kantooruren naar 020-222 35 71.

Gratis starten