Makelaardij

Waarom de makelaar van de toekomst een woonregisseur zou moeten zijn

In aflevering 61 van de podcast De Makelaarspodcast is Joel Konijn, CEO van DatHuis, te gast. De host, Jim Bouman, en Joel spreken uitgebreid over de missie van DatHuis en waarom volgens Joel makelaars hun dienstverlening moeten transformeren naar een rol als woonregisseur.

De woonregisseur

Waarom zouden makelaars die transitie naar woonregisseur in gang moeten zetten?

Inspelen op behoefte van huiseigenaren

Er is een groeiende behoefte bij huiseigenaren en starters om verder geholpen te worden in hun woonreis. Mensen hebben veel wensen en latente behoeften, zoals de wens om te verduurzamen, maar niet iedereen weet hoe ze deze wensen kunnen omzetten in concrete plannen. Een woonregisseur kan hierin begeleiden en adviseren.

Aanpassen aan veranderende markt

De vastgoedmarkt is continu in beweging, en het transactievolume kan soms snel dalen. In zo een markt is het slim om niet alleen afhankelijk te zijn van een kop- of verkooptransactie. Door de rol van woonregisseur op zich te nemen, kunnen makelaars een bredere dienstverlening aanbieden en hun inkomstenbronnen spreiden.

Langetermijnrelatie opbouwen

Door als woonregisseur op te treden, kunnen makelaars een langetermijnrelatie met hun klanten opbouwen. Deze vertrouwenspositie stelt hen in staat om klanten gedurende hun hele woonreis te ondersteunen, van het kopen van hun eerste huis tot het adviseren over verduurzaming of het helpen bij het vinden van een nieuw huis.

Joel benadrukt dat de transformatie naar woonregisseur niet alleen voordelig is voor de huiseigenaren, die beter bediend worden in hun behoeften, maar ook voor de makelaars zelf. Het stelt hen in staat om relevant te blijven in een snel veranderende markt en zich te wapenen tegen grote marktpartijen die de klantrelatie graag naar zich toe willen trekken. Als dit gebeurt verlies je controle over je eigen dienstverlening en prijsstelling.

Technologische ontwikkelingen omarmen

De opkomst van nieuwe technologieën biedt maakt het voor makelaars om hun dienstverlening te automatiseren. Het zelf onderhouden van duizenden klantrelaties is onmogelijk, maar door gebruik te maken van marketing automation kunnen makelaars grote groepen relaties begeleiden en informeren gedurende hun hele woonreis.

Luister de volledige podcast:

Heb je vragen naar aanleiding van de podcast? Neem dan contact met ons op.

Gratis proberen