Vastgoedprofessional

Samenvatting Masterclass DatHuis NVM kennismarathon

ind juni werd de NVM Kennismarathon georganiseerd door de Academie voor Vastgoed. Op dit event konden NVM-leden diverse sessies bijwonen om hun kennis te vergroten. Henk Poldervaart van DatHuis heeft een sessie verzorgd samen met Frans Kofflard. Onderwerp: maximaliseer je klantrelatie.

Tijdens de sessie werd ingegaan op de vraag hoe je specifieke consumentenvragen over bijvoorbeeld financiering-, waarde-, bezichtiging-, etc van de woning kan gebruiken om de consument verder te helpen met zijn/haar wooncarrière. De belangrijkste lessen uit de sessie delen we graag met je via dit blogbericht:

1. Breng de klantreis in kaart

1. Breng de klantreis stap-voor-stap in kaart.
2. Kijk waar je waarde toe kunt voegen in die klantreis.

Door dit traject goed in kaart te brengen, wordt het duidelijk op welke momenten er voor jou kansen liggen om op aan te haken met relevante informatie en tools. Als je dat goed doet, ontstaat er een positief beeld van jouw bedrijf en van je product of dienst. Resultaat: er wordt voor jou gekozen.

2. Bepaal waar je in de klantreis aan gaat haken

Inventariseer wat de belangrijkste vragen zijn tijdens de klantreis.

Bijvoorbeeld voor de transactie:

  • Eerst een huis kopen en dan verkopen, of andersom?
  • Wat kan ik lenen voor een huis?
  • Hoe lang duurt de aanvraag van een hypotheek?
  • Wat is mijn huis waard?

En na de transactie:

  • Kan ik besparen op mijn huidige hypotheek?
  • Hoe ontwikkelt de waarde van mijn woning zich?
  • Welke financiële mogelijkheden heb ik om te verbouwen en te verduurzamen?

Als je weet welke vragen de bezoekers van je site hebben, dan kan je aanhaken op die vragen waar jij een oplossing voor hebt en/of waar je de bezoeker wilt helpen.

3. Ga informatie weggeven en bouw een relatie op

Via de tools van DatHuis kan je op veel van deze vragen automatisch inhaken. Bijvoorbeeld met de website widget. Dit is een verleidelijke box op je website waar bezoekers onder andere de waarde van hun woning kunnen opvragen, of het maximale hypotheekbedrag kunnen berekenen. Hierdoor ben je waardevol op de belangrijke momenten! In ruil voor deze informatie ontvang je contactgegevens en bouw je direct een relatie op.

4. Automatiseer het opvolgen van leads

Breng in de klantreis ook de fase na de transactie in kaart en haak ook daar aan. Bijvoorbeeld met een oversluit-berekening voor een bestaande hypotheek.

Cruciaal in deze benadering van de klantreis, is een systeem dat leads registreert en opvolgt. Ook moet zo’n systeem inzichtelijk maken wat koude en warme leads zijn. Hierdoor is direct duidelijk waar kansen liggen en bij welke leads de prioriteit liggen.

Ook dit kan met het platform van DatHuis. Henk heeft laten zien hoe alle leads binnenkomen in het platform. Vervolgens kregen de deelnemers een demonstratie hoe de meest kansrijke leads direct zijn op te volgen. Dit kan handmatig, maar ook automatisch.

Meer weten?

Wil je ook een demonstratie van DatHuis? Plan dan een demo in met Vinoo via deze link.

Gratis starten