E-mailmarketing

Hoe blijf je in contact met aanvragers van een waarderapport

In mijn vorige blog schreef ik al over het begrip klantreis en hoe je met een eenvoudig belscript vaststelt in welke fase van de klantreis iemand zit. Als mensen concrete plannen om te verhuizen hebben, maak je een afspraak. Bij verhuisplannen op langere termijn wil je in beeld blijven.

Blijf in beeld bij mensen met verhuisplannen!

In beeld blijven kan door regelmatig te bellen, maar dat wordt niet op prijs gesteld! Tegenwoordig kun je heel positief in beeld blijven via e-mail. Relevante e-mailings met antwoorden op vragen waar mensen op dat moment mee zitten worden hooggewaardeerd en uitstekend gelezen.

Wat moet je dan schrijven?

E-mailings die over vragen van de ontvanger gaan worden goed gelezen. Mensen met verhuisplannen hebben een heleboel gemeenschappelijke vragen. Als je weet welke vragen jouw doelgroep heeft, weet je ook waar je over moet schrijven. Dat geldt ook voor deze blogs. Ik ga ervan uit dat makelaars die het waarderapport op hun website hebben zich de vraag stellen “Hoe verzilver je leads van het waarderapport?” Dat was daarom de titel van het eerste blog. Datzelfde geldt voor de titel van dit blog. Je wilt weten hoe je contact houdt met eerdere aanvragers. Het antwoord is: je moet hun vragen kennen en die beantwoorden.

Mijn motto is “kom slimmer over door simpeler te schrijven”

Mail iedereen waar je geen afspraak mee krijgt en mail ook mensen die je niet belt

Bel aanvragers van het waarderapport met het script in mijn vorige blog. Mail naar iedereen waarmee je geen afspraak maakt direct het eerste artikel. Mensen die je om welke reden dan ook niet belt.

  • Kan ik eerst een huis kopen voordat ik verkoop?
  • Wat kan ik doen om mijn huis optimaal voor te bereiden op verkoop?
  • Welke aanpassingen aan mijn huis verhogen de waarde en wat is weggegooid geld?
  • Wanneer heb je een styliste nodig voordat de fotograaf komt?
  • Waarom verschillen de vraagprijzen van vergelijkbare woningen in dezelfde straat?

Houd focus op één onderwerp

Werk één onderwerp goed uit en bedenk de samenhang met andere onderwerpen waarover je later wilt bloggen. Een blog hoeft niet compleet te zijn. Hoe beter gefocust, hoe meer je je specialisme kunt laten zien en daarmee je lezer helpen.

Joel Konijn
Joel Konijn
Registreren